Retourneren

Retourneren Nederland

  • Na ontvangst van je bestelling heb je 30 dagen de tijd om je product retour te melden. Hierna heb je nog 14 dagen de tijd om het product aan ons terug te sturen.
  • Voor het retourneren van bestellingen uit Nederland bieden wij 2 opties:
    • Gratis: indien je kiest voor een cadeaukaart t.w.v. het aankoopbedrag. Deze cadeaukaart is 2 jaar geldig op het gehele assortiment
    • Bijdrage in de verzendkosten (€4,95): indien je kiest voor een terugbetaling van je bestelling
  • Indien je een product wilt retourneren, dien je gebruik te maken van onze online retourportal voor het aanmelden van je retour. In dit retourproces kun je aangegen van welke optie je gebruikt wilt maken. Kies je voor het retourneren van het product, dan kun je aangeven of je een QR-code wenst te ontvangen die je kunt laten scannen bij een DHL punt, of een retourlabel die je zelf op het pakket plakt. Uiteraard kun je de producten ook via een andere vervoerder retourneren. In dit geval dien je zelf te zorgen voor een retourlabel
  • Alle producten worden geleverd met volledige fabrieksgarantie.
  • Gaat een artikel kapot, ook dan helpen wij je. (Zie onze pagina over garantie)

Retour aanmaken

Retourneren België

  • Na ontvangst van je bestelling heb je 30 dagen de tijd om je product retour te melden. Hierna heb je nog 14 dagen de tijd om het product aan ons terug te sturen 
  • Voor het retourneren van bestellingen uit België bieden wij 2 opties:
    • Gratis: indien je kiest voor een cadeaukaart t.w.v. het aankoopbedrag. Deze cadeaukaart is 2 jaar geldig op het gehele assortiment. Je ontvangt de cadeaukaart zodra wij je retour hebben ontvangen en verwerkt
    • Bijdrage in de verzendkosten (€4,95): indien je kiest voor een terugbetaling van je bestelling
  • Na aanmelding van je retour ontvang je per e-mail een retourlabel. Dit retourlabel dien je op het pakket te plakken.

Retour aanmaken

Kan ik alle artikelen retour sturen?

In principe heb je het recht om alles te retourneren (met uitzondering van gepersonaliseerde artikelen, hygiëne artikelen, zoals drinkbekers & drinkflessen, waterzakken, lunchboxen, onderhoudsartikelen en cadeaukaarten), zolang je alles indien redelijkerwijs mogelijk in de originele staat en onbeschadigd behoudt.

Dit betekent het volgende:

  • Zorg ervoor dat de artikelen die je retourneert indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking zitten,
  • Zorg ervoor dat alle labeltjes aan het product blijven zitten 
  • Wees zuinig op de producten zodat deze onbeschadigd bij ons terug komen
  • Je mag een artikel bekijken zoals je dat ook in een winkel zou doen. 
  • Gepersonaliseerde artikelen kun je helaas niet retour sturen
  • Zorg dat de adressticker met jouw adres & barcode die wij op het pakket geplakt hebben onleesbaar is zodat het pakket niet nogmaals bij je wordt geleverd

Retour online aanmelden

Wil jij een product retourneren? Dat kan! Via onderstaande link kun je eenvoudig en snel je retour aanmelden:

Retour aanmaken

Heb je meerdere pakketten om terug te sturen, maak dan meerdere retourlabels aan via bovenstaande button.

Hoe kan ik mijn bestelling ruilen? 

Helaas is het ruilen van een artikel niet mogelijk.

Krijg ik altijd het volledige aankoopbedrag terug?

In principe bijna altijd. Het is logischerwijs wel afhankelijk van de staat van het product. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Je mag een koffer bijvoorbeeld gerust uit de verpakking halen en bekijken, het is niet de bedoeling dat je er eerst mee op vakantie gaat en de koffer vervolgens aan ons terugstuurt.

Wanneer ontvang ik mijn geld terug?

Wij betalen het gehele aankoopbedrag inclusief eventuele verzend- en betaalkosten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen.

Wie is er verantwoordelijk voor een correcte aflevering van de retourzending?

De verantwoordelijkheid voor de retourzending ligt bij jezelf, ook wanneer er gebruikt wordt gemaakt van het door Travelbags verstrekte retourlabel. Het is conform de wetgeving dat de consument verantwoordelijk is dat de retourzending in goede staat aankomt bij Travelbags. Daarom biedt Travelbags de mogelijkheid om de retourzending te verzekering. Deze verzekering kan afgesloten worden tijdens het retourproces.

Ons retouradres:

Travelbags
Korte Spruit 25
7773 NP Hardenberg

Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht. Je kunt het formulier hier downloaden

Terug naar klantenservice