Je vindt hier antwoord op de meest gestelde vragen over garantie op je product of reparatie van je product
Mijn product is defect, wat moet ik doen?
Je kunt je garantieaanvraag melden via het online garantie formulier. Onze garantieafdeling zal binnen een aantal werkdagen contact met je opnemen naar aanleiding van je aanvraag.
Hoe meld ik mijn garantie of reparatie aan?
Het aanmelden van je garantieaanvraag kan via ons online garantieformulier
Hoe lang heb ik garantie op mijn product?
Wanneer je een bestelling plaatst bij Travelbags, mag je er vanuit gaan dat het een kwalitatief product is. Op ieder product geldt de wettelijke garantie, wat inhoudt dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Wil je een garantieaanvraag indienen? Dat kan via ons online garantie formulier
Wat valt er onder garantie?
Garantie of Schade
Wij krijgen regelmatig verzoeken tot het repareren van producten waarbij sprake is van schade. Er is een duidelijk verschil tussen garantie en schade. Garantie geldt op product- en/of fabricagefouten. Bij de wettelijke garantie zal een product altijd kosteloos gerepareerd worden. Indien reparatie niet mogelijk is zal het product vervangen worden door hetzelfde product of een gelijkwaardig product indien hetzelfde product niet meer leverbaar is. Indien er sprake is van schade worden de kosten voor reparatie (indien reparatie mogelijk is) in rekening gebracht.
Voorbeelden van garantie
1. Te kort gestikte naden
2. Loslatende schouderbanden
3. Defecte musketonhaken
4. Niet werkende koffersloten
5. Vastzittende trekstang van een koffer
Voorbeelden waarbij vaak sprake is van schade
1. Gaten en / of scheuren in stof
2. Versleten wielen
3. Gebarsten schaal van een koffer
4. Afgeknapte wielen
Garantie aanvraag indienen? Dat kan via het online garantie formulier
Mijn koffer is stuk na een vliegreis, wat moet ik doen?
Komt je koffer beschadigd van de bagageband? Meld dit direct bij de luchtvaartmaatschappij. Zij zijn namelijk verantwoordelijk voor een juiste afhandeling van je bagage. Koffers zijn prima bestand tegen een stootje. Maar de ruige manier van omgang op de luchthavens zijn koffers niet altijd tegen bestand. De luchtvaartmaatschappij is hier verantwoordelijk voor.
Op de website van de ACM consuwijzer vind je alle informatie en stappen die je kunt nemen.
Help! Mijn koffer zit op slot, wat kan ik doen?
Wij krijgen regelmatig vragen van klanten die hun cijfercode van de koffer zijn vergeten of waarbij het slot van de koffer niet open gaat. Wil je meer informatie over het openen van je koffer als deze op slot zit? Lees dan de pagina: Help! Ik ben mijn cijfercode kwijt
Is reparatie gratis?
Gratis reparatie bij fabricagefout
Als je product binnen de wettelijke garantieperiode door een fabricagefout kapot gaat, is de reparatie gratis. Bij een fabricagefout gaat je product bij normaal gebruik eerder kapot dan verwacht. Bijvoorbeeld als het slot van je koffer niet meer werkt.
Betaalde reparatie bij gebruikersschade of buiten de wettelijke garantietermijn
Gebruikersschade is wanneer het product kapot gaat door je eigen of andermans (bijv. een defecte schaal na een vliegreis) schuld binnen of buiten de wettelijke garantieperiode. Dit valt niet onder de fabrieksgarantie of wettelijke garantie. Als reparatie mogelijk is moet je hiervoor dan ook betalen. Wij weten helaas niet van te voren wat de kosten zijn, deze zullen wij opvragen bij de reparateur, soms dient hiervoor het product naar ons toe te komen. Hierin heb je een aantal opties:
1. Je gaat akkoord met de prijsopgave. Wij repareren het product vervolgens tegen betaling
2. Je gaat niet akkoord met de prijsopgave, maar je wilt het product wel retour. Je betaald dan 49 euro onderzoekskosten en krijgt je product terug
3. Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wilt het product niet meer terug. Je betaald dan gene onderzoekkosten en wij zullen zorgen dragen dat het product op een milieuvriendelijke manier wordt verwerkt.
Garantie aanvraag indienen? Dat kan via ons online garantie formulier
Wat zijn de reparatievoorwaarden?
Zowel binnen als buiten de wettelijke garantietermijn kun je bij ons terecht voor reparatie. Binnen de wettelijke garantietermijn is dit gratis, daarna moet je voor de reparatie betalen.
1. Is je product defect bij normaal gebruik en binnen de garantieperiode? Dan is dit een product- en/of fabricagefout, de reparatie volledig is dan gratis.
2. Is je product defect buiten de garantietermijn of defect door eigen of andermans schuld, ook dan kun je bij ons terecht. Hiervoor moet je wel betalen. We onderzoeken je product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kun jij kiezen of je het wilt laten repareren of niet.
Garantie aanvraag indienen? Dat kan via ons online garantie formulier.
Ma - Vrij 08:30 t/m 17:30 uur