9.6 62564 reviews
Zoeken naar...
0,00 0
Winkelwagen
    Verzendkosten Gratis
    Totaal incl. BTW 0,00
    Naar winkelwagen Direct afrekenen
    Zoeken naar product of merk
    In gesprek met powervrouw Nathalie Gadeyne
    Fashion

    In het kader van Internationale Vrouwendag gingen wij in gesprek met powervrouw Nathalie Gadeyne, marketing manager van de Nederlandse merken Fred de la Bretoniere en Shabbies Amsterdam. Ze vertelt met enthousiasme wie haar grote voorbeeld is, waar ze het meest trots op is en over haar liefde voor tassen (en schoenen). Want die liefde is duidelijk aanwezig!

    Wij zien jou als powervrouw. Hoe zou jij deze term voor jezelf definiëren?

    “Ik ben vereerd dat jullie mij zo zien. Voor mij zijn powervrouwen eigenlijk een verzamelwoord voor alle sterke vrouwen. Wat een vrouw sterk maakt is voor mij haar onafhankelijkheid. Dat je als vrouw weet waar je voor staat en daar dan ook naar handelt.” 

    Wat betekent Internationale Vrouwendag voor jou?

    “Er is een tijd geweest waar je als vrouw moest vechten voor je rechten. Ik geloof dat deze tijd echt voorbij is (althans in Nederland). We hebben hier alle (gelijke) kansen. Wat we als vrouwen moeten doen is deze (als je dat ambieert tenminste) kansen grijpen. Ik geloof dat als je iets echt graag wilt dat het kan. Maar je moet het wel zelf doen. Voor de Westerse vrouwen betekent voor mij Internationale vrouwendag: laat je zien en grijp je kans. Helaas is deze gelijkheid tussen mannen en vrouwen zoals we die hier kennen niet vanzelfsprekend in andere delen van de wereld. Ik hoop dat wat wij hier doen, deze vrouwen kan inspireren om ook hun kansen te grijpen en te blijven geloven en vechten voor gelijkwaardigheid.”

    Welke powervrouw zie jij als voorbeeld en inspiratiebron?

    “Ik heb niet 1 specifieke vrouw die ik zie als inspiratiebron. Het beginsel voor mij van gelijkheid is om eerst zelf te erkennen dat er dus geen verschillen zijn tussen man en vrouw. Ik word evenveel geïnspireerd door sterke mannen als sterke vrouwen. Ik ben een nieuwsgierig en open persoon. Mijn inspiratie kan komen van mijn vriendinnen, collega’s, ambitieuze stagiaires en familie. Als iemand iets zegt dat me raakt, kan me dat lang beroeren en neem ik het mee in mijn eigen ontwikkeling.

    Maar als ik dan toch vrouwen moet noemen dan zou ik zeggen de vrouwen in mijn familie die mij hebben grootgebracht. Mijn moeder, mijn oma’s, tantes… allemaal totaal verschillende vrouwen, maar wel sterke vrouwen. Als kind wordt je daar toch het meeste door gevormd. Altijd zeggen wat je denk, opkomen voor je ideeën, hard werken en neem jezelf niet te serieus. Geluk komt niet aanwaaien, maar dat creëer je zelf; dat zijn zo een paar mantra’s die mijn jeugd lang zijn geroepen en waar ik sterk in geloof.”

    Op welke ‘vrouwelijke’ eigenschap ben je het meest trots?

    “Aangezien ik dus geloof in gelijkheid, zie ik niet echt een onderscheid in eigenschappen die typisch mannelijk of vrouwelijk zijn; maar eerder typisch voor iemand ongeacht het geslacht van diegene . Ik denk dat ik het meest trots ben op mijn inlevingsvermogen. Ik kan me goed verplaatsen in de ander. Een fijne eigenschap als je je moet verplaatsen in je doelgroep.”

    Wat doe je precies bij Fred de la Bretoniere & Shabbies Amsterdam?

    “Ik ben verantwoordelijk voor de marketing van deze twee prachtige merken. Van positionering tot de uitwerking. Dat doe ik samen met een fantastisch team van gedreven mensen.”

    Hoe ben je hier zo opgekomen?

    “Als kind was ik gefascineerd door modefotografie. Ik spaarde alle catalogussen en hield mooie foto’s uit de modebladen bij. De toenmalige fotografie van het tassenmerk Kipling viel me toen het meeste op. Ik was denk ik 15 jaar toen ik dacht: dat is wat ik wil doen; aansprekende campagnes maken die mensen raken en die ervoor zorgen dat je bij ‘het merk wil horen’. Na mijn studies heb ik mijn kans gegrepen en heb ik gesolliciteerd bij Kipling waar ik uiteindelijk ook de campagnes heb verzorgd en de positionering. Op een bepaald moment stond ik tijdens het maken van een campagne voor Kipling oog in oog met het model dat ik jaren daarvoor had gezien in een campagne voor Kipling en waarvan ik de foto had bewaard en gebruikt voor het kaften van een schoolagenda. Toen wist ik het zeker: ‘als je iets echt wil, dan ga je ervoor en dan kan je het’!”

    Voor de liefde ben ik van België naar Nederland verhuisd. Een goede keuze want de Nederlandse mentaliteit past bij mijn persoonlijkheid. Toen begon mijn carrière in de schoenen business écht. Alhoewel, deze begon wellicht nog veel vroeger; als bijverdienste werkte ik al heel jong in de schoenwinkels van mijn oom. Die had in België één van de eerste schoenenketens met import van Italiaanse schoenen. Daar is wellicht de voorliefde voor het ambacht en de kwaliteit ontstaan die ik zo goed herken in de collecties van Fred de la Bretoniere en Shabbies Amsterdam. Fred de la Bretonière is wat mij betreft één van de weinige grote schoenen- en tassendesigners die  Nederland nog kent. Het was dan ook een eer toen ik hier kon beginnen als Marketing Manager. Fred is een charismatische man die het ver heeft gebracht dankzij zijn non-conformisme gecombineerd met zijn ondernemingsdrive. Dat vind ik erg inspirerend aan hem. Dat rebelse en ondernemende zit in ieder van ons bij de Bretoniere Group. Het zit in ons DNA.

    Hoe ziet een typische dag er voor jou uit? 

    “Met het content team nemen we de planning door voor de komende weken. Afhankelijk van het weer of andere gebeurtenissen geven we onszelf de ruimte om zaken aan te passen. Ik bespreek met de senior VM’er de etalage concepten en met onze trade marketeer de samenwerkingen met onze wholesale klanten.  Iedereen in het marketing team heeft zijn specialisatie en werkt samen. Ik hou het overzicht en zorg dat alles klopt vanuit een omnichannel visie passend bij de merken. Naast het bewaken van de merken en het houden van het overzicht heb ik ook mijn eigen operationele werkzaamheden. Ik schakel met het PR bureau, influencers, sales en design. Ik maak de moodboards voor de volgende shoot, de trendborden voor het volgende seizoen voor design en de trendpresentaties voor de collectiepresentaties. Geen enkele dag is dezelfde en het is altijd 100 balletjes in de lucht houden; dat is wat mijn vak zo mooi maakt.” 

    Wat is het leukste gedeelte van je werk?

    “De afwisseling. Ik vind alle onderdelen leuk omdat ze er allemaal zijn. En het feit dat ik dat mag doen voor zulke mooie merken. Het mooiste is om uiteindelijk met z’n allen iets te creëren dat aan de behoefte van de klant voldoet. Van product, tot styling en het hele verhaal eromheen.”

    Op welk project ben je het meest trots?

    “Het uitwerken van onze brand DNA. Dat is voor mij de basis van onze merken en wie we zijn. Fred heeft een heel duidelijk verhaal. Hij wilde producten maken waardoor vrouwen zich sterker door voelen, de vrouwen in hun kracht zetten. Deze producten moesten van zo’n luxe kwaliteit en mooie leersoorten zijn dat ze alleen maar mooier worden naarmate ze meer gebruikt worden. Dat mooie verhaal omzetten in een duidelijk DNA voor onze merken is voor mij het borgen van Fred’s gedachtengoed en heeft geresulteerd in een duidelijke positionering die nu geldt als handvat voor alles wat we ondernemen.”

    Waar hoop je te staan over vijf jaar?

    “De wereld om ons heen verandert snel. Ik hoop dat ik daar altijd in mee zal kunnen veranderen en dat mijn inlevingsvermogen en nieuwsgierigheid er altijd voor zal zorgen dat ik me verder blijf ontwikkelen in deze veranderende wereld. Waar ik dus wil staan over 5 jaar weet ik niet, daar heb ik geen strak plan voor. Ik volg mijn intuïtie en doe dat waar ik gelukkig van word.”

    Wat is jouw motto?

    “Doe iets wat je echt graag doet, dan hoef je geen dag te werken.”

    Als je een tas was, wat voor type tas zou je dan zijn en waarom?

    “Eentje met veel vakjes aan de binnenkant; dat is lekker praktisch want dan kan je veel meenemen en toch alles terug vinden. Aan de buitenkant moet je niet zien dat die aan de binnenkant zo praktisch is. Daardoor is die dus ook aan de buitenkant ‘multifunctioneel’; van werk naar borrel. Dus aan de buitenkant is die heerlijk tijdloos en modern van een prachtig soepel leer. Je raadt het al: Leer dat mooier wordt naarmate je het meer gebruikt. De kleur van het leer is natuurlijk en de binnenkant heeft een lekkere felle voering. Dat is dan een kleine vrolijke verrassing elke keer je je tas open maakt. Daarnaast heb je een beetje een gekke portefeuille (kleur en of vorm)  Een beetje humor mag wel. In die grote tas kan je je hele leven dan meenemen zonder dat die te zwaar wordt.

    Waarom? Een tas is dus een beetje zoals het leven. Net zoals met je levenservaring, die neem je ook je hele leven mee, zonder dat je daar dan ‘te zwaar’ over moet doen. En als je een keer tegenslag hebt, dan kan je daar maar best even over lachen (zoals die gekke portefeuille die je open ritst wanneer je moet betalen), zo goed mogelijk relativeren en weer doorgaan. Je leert bij, verwerkt, groeit, dat stop je dan in een ‘vakje’ zodat je er makkelijk bij kan wanneer je die opgedane ervaring nodig hebt. En als je dan net zoals het leer van die tas ook nog mooier mag worden naarmate je ouder wordt… wie tekent daar niet voor?”

    Wat betekent een tas voor jou persoonlijk?

    “Ik denk dat het uitvoerige antwoord hierboven dat al verraadt. Tassen zijn mijn eerste liefde.. en dan schoenen... Een tas is een beetje je huis dat je overal mee naartoe neemt. Met achter een ritsje een vergeten talisman die je hebt gekregen van een dierbare. Heerlijk… Ik kan hier wel een boek over schrijven”

    Welke boodschap wil je meegeven aan andere vrouwen?

    “Geluk creëer je zelf. Jaag je dromen na, geloof in jezelf en dan is niets onmogelijk. Ben je niet tevreden, verander dan de situatie. Kan dat niet, verander dan de manier waarop je omgaat met de situatie. Of je dan een vrouw of man bent maakt helemaal niets uit."

    Nog geen reacties op dit moment
    Plaats een reactie