9.5 83546 reviews
Zoeken naar...
0,00 0
Winkelwagen
    Verzendkosten Gratis
    Totaal incl. BTW 0,00
    Naar winkelwagen
    Zoeken naar product of merk

    In gesprek met LouLou

    Fashion
    Loulou


    Hoe is LouLou ontstaan? 

    "Ik merkte dat ik vaak de deur uitging met een volle, zware tas terwijl ik alleen maar mijn portemonnee en telefoon gebruikte. Tijd om hier iets voor te verzinnen. Het idee was heel eenvoudig: er moest een portemonnee komen met voldoende ruimte voor de mobiele telefoon en geld, maar ook met een polsbandje. De iconische Smart Little Bag (SLB) is in 2010 geboren. De SLB is een multifunctionele portemonnee met spiegel en smartphonevakje. Perfect voor iedere vrouw. Vrijwel direct was het een groot succes! Maxima heeft de eerste SLB ontvangen en binnen twee jaar werden er meer dan 250.000 verkocht. Dit succes smaakte naar meer, dus werd het tijd om de collectie verder uit te breiden met andere accessoires, tassen en meer. Het hek was van de dam!"

    Waar komt de naam LouLou Essentiels vandaan?

    "Ondanks ik heel blij ben met mijn naam 'Floor van de Water', voelde het voor mij niet als een mooie naam voor op een portemonnee. Ik was van mening dat de merknaam vooral vrouwelijk en vrolijk moest zijn. De naam LouLou komt van oorsprong uit Frankrijk. Ik ben zelf dol op de sfeer van de Franse mode- en kunststad Parijs en wilde graag met deze collectie terug naar de jaren 40-50. LouLou klinkt vriendelijk, vrolijk en voelde vooral niet al te zwaar. De bekende film 'Coco Avant Chanel' geeft dit het beste weer. In die tijd waren vrouwen niet alleen heel vrouwelijk, maar ook ondernemend. Met deze gedachte wil ik de collectie van LouLou neerzetten."

    LouLou Essentiels was voorheen By LouLou. Wat is de reden van deze naamsverandering geweest?

    "De iconische SLB portemonnee is inmiddels uitgegroeid tot een heel (fashion)merk. De collectie bestaat inmiddels uit portemonnees, handtassen, schoudertassen en bijpassende accessoires. Het zijn eigenlijk Essentiels voor dagelijks gebruik. Omdat we de laatste jaren stappen hebben gemaakt, werd het tijd voor een nieuwe naam. 'By LouLou' is veranderd naar 'LouLou Essentiels'. En dit voelt tot op de dag van vandaag goed! De kernwaarden van LouLou zijn flair, fashion, feminine en function. Dit is ook zeker niet veranderd met de nieuwe naam!"

    Hoe zou je de LouLou Essentiels vrouw omschrijven?

    "De LouLou Essentiels vindt het fijn om iets moois te kopen, maar kiest wel bewust. Naast het feit dat het product en de prijs in verhouding moet zijn, moet het er natuurlijk ook mooi en clean uitzien. We zien dat onze tassen en portemonnees worden gekocht door een hele brede doelgroep vrouwen. We verkopen de tassen aan meiden vanaf 16 jaar, maar ook vrouwen van 70 jaar zien we met een LouLou tas of portemonnee in het straatbeeld. En daar ben ik ook stiekem best trots op!"

    Hoe onderscheiden jullie je van andere merken? 

    "Onze collectie is vrouwelijk en heel functioneel. We zijn echt een fashionmerk en dat willen wij ook zeker uitstralen. We zien dat er vrijwel weinig andere merken zijn die de vrouwelijkheid en het functionele van de producten combineren. Daarbij letten we natuurlijk ook op de prijs en produceren wij onze producten op een eerlijke, duurzame manier. Duurzaamheid staat bij ons hoog in het vaandel."

    Waar halen jullie de inspiratie vandaan? 

    "Wij halen onze inspiratie overal vandaan. Of dit tijdens een citytrip is, op straat of bij een vriendin die een gave broek aan heeft. De inspiratie ligt bijna 'op straat'. Daarnaast ben ik altijd bezig met 'waarom kiest een vrouw bewust voor een tas'? Kiest een vrouw bewust om de kleur, de maat of is het combinatie? De afgelopen tien jaar heb ik enorm veel kennis opgedaan, dus dit neem ik altijd mee met het ontwerp van een nieuw model. Daarnaast heeft iedere collectie een andere sfeer, wat in de maanden daarvoor al ontstaat. Voor mij is het een feestje om in deze sferen te denken, vooral wanneer het model, de functie, de kleur en de print bij elkaar komen."

    Waar staat LouLou over 5 jaar?

    "Over vijf jaar zijn onze accessoires nog steeds vrouwelijk en functioneel. Ook zijn wij dan bekend in heel Europa en hebben we de stap gezet naar 1 van de andere continenten. Daarnaast ben ik onlangs een nieuw merk gestart: FMME. Een prachtige en stijlvolle collectie met zakelijke tassen voor de vrouw! Ook daarmee wil ik mooie stappen maken de komende jaren. Genoeg ambitieuze plannen dus!"

    Wat kunnen we van de komende LouLou collecties verwachten? 

    "Tijdens de gifting periode komt er een nieuwe collectie. Deze collectie is geïnspireerd op het mystieke leven van waarzegster 'Madame Marie'. Deze mysterieuze sfeer zien we terug in de hele limited edition van LouLou Essentiels! Deze collectie zit vol met sterren, glitters en vegan lak leer. De kleuren goud, oker geel en bordeaux zien we terug in de collectie! Laat je verrassen zou ik zeggen."

    Nog geen reacties op dit moment
    Plaats een reactie