Hoelang heb ik garantie op mijn product?

Wanneer je een bestelling plaatst bij Travelbags, mag je er vanuit gaan dat het een kwalitatief product is. Op ieder product geldt een wettelijke garantie wat inhoudt dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Mijn product is defect, wat moet ik doen?

Je kunt je garantieaanvraag melden via het formulier op deze pagina. Onze garantieafdeling zal binnen een aantal werkdagen contact met je opnemen naar aanleiding van je aanvraag.

Garantieaanvraag indienen
 

Fabrieksgarantie

Bij veel producten heb je naast de wettelijke garantie recht op fabrieksgarantie, dit is een aanvullende garantie op de wettelijke garantie. Dit kan oplopen tot wel dertig jaar, afhankelijk van het product en/of de leverancier. Bij ieder product op onze website wordt de garantietermijn weergegeven. Gaat een product defect binnen deze garantietermijn? Vul dat het online garantie formulier in.

Indien je product 2 jaar of ouder is en / of het recht op de wettelijke garantie is vervallen maar er wel sprake is van extra garantie door de fabrikant zijn de verzendkosten om het product naar ons op te sturen voor rekening van jou als consument, wij betalen de verzendkosten voor het terug sturen naar jou van het gerepareerde product. Binnen 2 jaar na je aankoop zijn de verzendkosten van een garantie altijd voor onze rekening.

Garantie of Schade

Wij krijgen regelmatig verzoeken tot het repareren van producten waarbij sprake is van schade. Er is een duidelijk verschil tussen garantie en schade. Garantie geldt op product- en/of fabricagefouten. Bij de wettelijke garantie zal een product altijd kosteloos gerepareerd worden. Indien reparatie niet mogelijk is zal het product vervangen worden door hetzelfde product of een gelijkwaardig product indien hetzelfde product niet meer leverbaar is. Indien er sprake is van schade worden de kosten voor reparatie (indien reparatie mogelijk is) in rekening gebracht.

Voorbeelden van garantie:

  • Te kort gestikte naden
  • Loslatende schouderbanden
  • Defecte musketonhaken
  • Niet werkende koffersloten
  • Vastzittende trekstang van een koffer

Voorbeelden waarbij vaak sprake is van schade

  • Gaten en / of scheuren in stof
  • Versleten wielen
  • Gebarsten schaal van een koffer
  • Afgeknapte wielen

Cijfercode kwijt of cijfercode werkt niet?

Wij krijgen regelmatig vragen van klanten die hun cijfercode van de koffer zijn vergeten of waarbij het slot van de koffer niet open gaat. Wil je meer imformatie over het openen van je koffer als deze op slot zit? Lees dan de pagina: Help! Ik ben mijn cijfercode kwijt

Wat moet ik doen als mijn koffer te laat, kwijt of kapot is na een vlucht?

Komt je koffer beschadigd van de bagageband? Meld dit direct bij de luchtvaartmaatschappij. Zij zijn namelijk verantwoordelijk voor de afhandeling van je bagage. Koffers zijn prima bestand tegen een stootje. Maar de ruige manier van omgang op de luchthavens zijn koffers niet altijd tegen bestand. De luchtvaartmaatschappij is hier verantwoordelijk voor.

Op de website van de ACM consuwijzer vind je alle informatie en stappen die je kunt nemen

Terug naar klantenservice